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Breaks Matter

Collaborateurs : Manwen Shen, coordonnatrice des ressources, Wellness Works Canada et Victoria Grainger, fondatrice, Wellness Works Canada

Dans le marché concurrentiel d'aujourd'hui, où les ressources sont limitées, de nombreux employés négligent de prendre des pauses pour suivre leur travail ou rester productifs. Pourtant, les recherches montrent clairement que le fait de sauter des pauses réduit la productivité et nuit à notre bien-être. Les pauses permettent de se ressourcer physiquement et psychologiquement. Prendre une pause, en tant que droit de l'employé, devrait être encouragé et soutenu sur le lieu de travail. Lisez ce qui suit pour en savoir plus sur la science des pauses et sur la manière de les encourager au sein de votre organisation, de votre équipe et/ou de vous-même.


Les avantages des pauses pour vous, votre équipe et votre organisation

  • Taking a break can help refresh your brain and get focused. Breaks can help you retain information and make connections in your brain to improve problem-solving abilities.

  • Breaks can help you reassess your ultimate goals to get back on track.

  • Les pauses peuvent activer l'activité cérébrale et améliorer les performances cognitives.

  • Breaks can reduce or prevent stress and exhaustion, re-energize you, improve performance and productivity, and reduce the risk of sleep disorders and cardiovascular disease.

  • A relaxing break helps you recover mental and physical function to your baseline.

  • Les pauses de mise en réseau peuvent contribuer à créer un sentiment d'inclusion et de connexion.

Nombreux sont ceux qui comprennent l'importance des pauses, mais dans le quotidien, lorsque les ressources sont limitées et que le temps est compté, il peut s'avérer difficile de les prendre et de les promouvoir. Examinons quelques moyens pratiques permettant aux dirigeants de créer une culture de performances élevées, qui inclut des pauses.


Que peuvent faire les dirigeants pour encourager les employés à prendre des pauses ?

Prendre des pauses peut sembler relever des employés eux-mêmes, mais il y a beaucoup de choses que les dirigeants peuvent faire pour les soutenir.

  • Examinez les politiques et processus actuels pour les pauses. Les questions à prendre en compte lors de cet examen sont les suivantes

    • Les pauses sont-elles flexibles ?

    • Y a-t-il un espace suffisant que les gens peuvent utiliser pour obtenir un paysage et/ou une perspective différente ?

    • Existe-t-il des activités et des idées pour aider les gens à se ressourcer pendant les pauses ? Par exemple :

      • Groupes de marche ou itinéraires de marche

      • Pièce ou espace calme

      • Groupes de travail en réseau

      • Salle de pause

      • Existe-t-il une culture dans laquelle les gens sont reconnus ou jugés lorsqu'ils prennent des pauses ? Que pouvez-vous faire pour changer la façon de penser et d'agir des gens ?

  • Montrez l'exemple et prenez vos pauses. Partagez avec votre équipe lorsque vous le faites ! Les actes sont plus éloquents que les mots.

  • Use appropriate language to encourage employees to take a break without making them feel criticized. Make sure everyone knows the true meaning of your words.

  • If applicable, set a quiet space for employees to take breaks or practice mindfulness comfortably. You can set certain times for the personal use of an office area during the day.

  • Provide access to wellness apps like Calm, Headspace and Breathe for employees to support their breaks.

  • Reconnaissez et récompensez les personnes qui prennent des pauses. Il suffit d'en faire la remarque lors des réunions d'équipe.

  • Proposer des idées ou des opportunités de pause aux employés (continuez à lire pour trouver des idées !)

  • Identify the most effective and feasible break strategy. Try one of the following 4 break methods:

    1. Méthode Pomodoro : Travaillez pendant 25 minutes, puis faites une pause de 5 minutes. Après quatre sessions, faites une pause plus longue d'environ 30 minutes.

    2. Blocs de travail de 90 minutes : Travaillez pendant 90 minutes, puis faites une pause de 20 minutes. Répétez l'opération.

    3. La méthode 52-17 : Travaillez pendant 52 minutes, puis faites une pause de 17 minutes. Répétez l'opération.

    4. Two 15-minute breaks per day: Arrange a 15-minute break in the mid-morning and another 15-minute break in the mid-afternoon

  • Make taking time for lunch a part of the culture to support employees’ psychological safety during their lunch breaks.

  • Take the lead to have lunch breaks regardless if you are working in person or remote.

  • Provide employees with flexibility for when they take their breaks.

  • Hold lunch events regularly. For example, host a potluck and encourage employees to bring a meal from their culture to the workplace.

Break Ideas

Okay, you have now prioritized breaks, but what you do during your break can be just as important as taking a break. Breaks should be about doing something different than what your regular job entails. For office workers - it is important to get away from screens and social media. They will not recharge you. The only exception is if you are using an application that guides a practice that supports your well-being and doesn’t give you more information to process (ex: mindfulness apps). Feel free to combine any of the following tips during your breaks where you find suitable and effective and share these ideas with your team.

  • Do some physical activity like walking and stretching. You can also play some electronic fitness games to get you physically active.

  • Networking with other people, even online, can reduce the sense of isolation or loneliness.

  • Do something interesting and different from your work to stimulate your brain and get better cognitive performance (i.e. mental puzzles; cards; checkers;…).

  • Sing to reduce stress and create a sense of well-being. Keep the door closed if you do not want to be heard!

  • Read or listen to some non-work-related stories or novels to rebuild your emotion and to help you reconnect with your workmates.

  • Tidy somewhere in your house if you work from home (only if that helps you feel recharged!)

  • Daydream

  • Have some healthy snacks or a healthy meal

  • Look at baby animal photos for a shot of oxytocin

  • Listen to music for a reduction in cortisol

  • Take a nap

  • Meditate to reduce your stress

  • Get outside and embrace nature

Taking breaks should not be optional because they are a crucial part of improving productivity, innovation and work efficiency as well as supporting mental and physical well-being. Taking breaks is beneficial for both employees and employers. So whether you are a leader, a workplace health practitioner, or someone wanting to improve your workday - make sure to leave your work and take a bit of time during your day to relax and see how it pays you back.


For more resources to help your organization or team be healthy and productive at work, consider a membership to Wellness Works Canada. Memberships provide you with hundreds of resources, including loads of on-demand webinars, tools and guides on how to build a healthy, high performing work culture. Membership also provides loads of networking and professional development opportunities. Learn more at https://wellnessworkscanada.ca/memberships/.


A propos des contributeurs :

Manwen Shen

Manwen est étudiante en quatrième année de licence de kinésiologie à l'université de l'Alberta. Sa spécialité est l'activité physique et la santé. Elle effectue actuellement son stage au sein de Wellness Works Canada, où elle occupe le poste de coordinatrice des ressources. Sa prochaine étape dans sa carrière est le bien-être communautaire et la promotion de la santé. Outre ses études et son travail, elle s'intéresse au culturisme, à la plantation et à la peinture pendant son temps libre.


Victoria Grainger

Victoria is a passionate advocate for the impact well-being has on performance. She is the founder of Wellness Works, a non-profit that empowers, educates, and supports

practitioners and employers in building healthy, high-performing work cultures. Her expertise is in creating environments where people and business thrive. She has an MBA and BPE and is a Personal Trainer Specialist, Nutrition and Weight Loss Coach, and Triathlon Coach.



References

Connors, Deborah. “3 Positively Deviant Practices to Help You Lead a Winning Team.” Youtube. November 25, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=AMVrD-dssVM

‌Grainger, Victoria and Connors, Deborah. “Building a Healthy Work Culture: Daily Practices That Work.” Youtube. March 10, 2020. https://www.youtube.com/watch?v=jxp-7IwIGzc

Samuel, Alexandra. “Taking a Break Doesn’t Always Mean Unplugging.” Harvard Business Review. March 3, 2021. https://hbr.org/2021/03/taking-a-break-doesnt-always-mean-unplugging

Tulshyan, Ruchika. “Take Your Lunch Break!” Harvard Business Review. January 21, 2021. https://hbr.org/2021/01/take-your-lunch-break


Seiter, Courtney. “The Science of Taking Breaks at Work: How to Be More Productive By Changing the Way You Think About Downtime.” Buffer Resources. August 21, 2014. https://buffer.com/resources/science-taking-breaks-at-work/


“The Importance of Taking Breaks.” The Wellbeing Thesis. September 5, 2019. https://thewellbeingthesis.org.uk/foundations-for-success/importance-of-taking-breaks-and-having-other-interests/

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